Банк з доставкою додому
Як інтернет змінює фінансовий ринок
Банк з доставкою додому
Як інтернет змінює фінансовий ринок
Життя поступово йде в онлайн. Товари та послуги, за якими ще кілька років тому доводилося кудись їхати, вистоювати черги і заповнювати купи паперів, сьогодні доступні в інтернеті. Їх можна отримати, не виходячи з дому - швидко і без зайвої метушні.

Банкіри одними з перших підхопили цей тренд. Вони зрозуміли, що для сучасних людей час є чи не найціннішим ресурсом. У ділової, активної людини його просто може не бути для того, щоб приїхати до відділення й оформити картку, відкрити рахунок, оформити кредит або вклад. Так чому б банку самому не «відвідати» клієнта вдома? На щастя, інтернет це дозволяє.

Перед фінансистами постала непроста задача. З одного боку - постаратися звести до мінімуму прямі контакти зі своїми клієнтами, щоб позбавити їх зайвих клопотів в процесі обслуговування. Потрібно було дати їм можливість проводити звичні фінансові операції у мережі. З іншого – ці послуги потрібно надавати якісно, швидко і, головне, безпечно. Адже йдеться про гроші, і помилки тут можуть коштувати дорого.

І вони впоралися з нею на «відмінно». Перші інтернет-банки з'явилися на зламі 1990-х і нульових років. Вони дозволяли проводити найпримітивніші операції: перевіряти баланс і здійснювати деякі платежі. У сучасних систем функціонал набагато більший.

За їх допомогою клієнт може:
перевіряти баланс за своїми рахунками і картками;
переказувати гроші між ними, а також на рахунки/картки третіх осіб в інших банках;
відкривати депозити та накопичувальні рахунки;
оформляти і оплачувати

кредити;
оплачувати товари і послуги: комуналка, поповнення мобільного, оплата інтернету, телебачення і багато іншого. Для постійних платежів можна створювати шаблони, в яких потім просто змінюються суми;
купувати квитки і навіть замовляти їжу.
Тобто сьогодні клієнту достатньо перший раз прийти у відділення банку для того, щоб відкрити там рахунок або картку, після чого він може спокійно керувати своїми фінансами віддалено. І люди це оцінили. З кожним роком кількість відвідувань клієнтами банківських офісів падає, а кількість користувачів інтернет-банків неухильно зростає.

Деякі банки пішли ще далі, вирішивши позбавити людей необхідності навіть першого візиту. Наприклад, в Ідея Банку є послуга «доставка картки», яка робить життя його клієнтів максимально комфортним.

Ось як це працює

Заявку на оформлення будь-якої кредитки можна залишити на сайті «Ідеї». Через кілька хвилин співробітники банку телефонують і уточнюють всі потрібні для цього дані. Далі залишається лише вказати зручний час і місце доставки. Кур'єр привезе саму картку і договір до неї, який потрібно буде підписати. Єдина незручність в тому, що доведеться заздалегідь підготувати оригінали і копії паспорта та ідентифікаційного коду. Поки що така послуга доступна для жителів великих міст - Києва, Харкова, Дніпра, Львова, Одеси. Згодом її географія буде ширшою.

Додаємо до цього інтернет-банк «Ідеї», що дозволяє в кілька кліків робити перекази, оплачувати комунальні послуги, інтернет, поповнювати мобільний і багато іншого. А також його кредитну картку Card Blanche Online, що дає 5% кешбек за покупки в інтернет-магазинах, і отримуємо ідеальний банк для сучасної ділової людини, яка багато часу проводить в мережі і звикла по максимуму використовувати сучасні технології.

Діджиталізація фінансового сектору економить не тільки час клієнтів, але і гроші самих банків. У них більше немає потреби витрачати мільйони доларів на розвиток мережі відділень, яка ще років 10 тому була запорукою успішного розвитку будь-якого банку. Навпаки, тепер вони їх активно скорочують. Якщо в 2010-му в Україні їх було 20 777, що то станом на листопад 2019-го залишилося лише 8205. Тільки цьогоріч в країні закрилося 304 банківські відділення.

Звичайно ж, про закриття банківських відділень як таких поки що не йдеться. Завжди має бути місце, куди клієнт може приїхати для того, щоб, поспілкувавшись з менеджером, вирішити якесь суперечливе питання. Є також люди похилого віку, які в силу об'єктивних причин не можуть скористатися банківськими інтернет-послугами. І, нарешті, є ті, хто просто звик стояти в чергах і оплачувати послуги в банківських касах. Але те, що банківський ринок стає все більш «віртуальним» - очевидно. І клієнти від цього тільки виграють.