Finance.ua
ПАРТНЕРСьКИЙ ПРОєКТ

5 котів успіху monobank

Рівно 4 роки тому з'явився monobank — фінтех-проєкт, який сколихнув консервативний банківський ринок України. З перших днів mono став задавати нові тренди.
ПАРТНЕРСЬКИЙ ПРОЄКТ

5 котів успіху monobank

Рівно 4 роки тому з'явився monobank — фінтех-проєкт, який сколихнув консервативний банківський ринок України. З перших днів mono став задавати нові тренди.
Він першим почав працювати з клієнтами віддалено через мобільний додаток.
Ми виділили 5 моментів, завдяки яким monobank зміг стати одним з найяскравіших вітчизняних фінансових проєктів.
Він запровадив моду на кешбек за обраними категоріями.
Він змінив саму філософію особистих фінансів, перетворивши їх зі складного, серйозного заняття на цікаву розвагу.
Він змусив похвилюватися багатьох могутніх конкурентів, які безроздільно панували на цьому ринку десятиліттями.

|

monobank був першим і став найуспішнішим українським необанком. Він на власному досвіді показав, що для якісного обслуговування клієнтів не потрібні відділення. Все можна робити дистанційно через мобільний додаток. Фокус його розробників був спрямований на зручність для користувачів.

До появи mono всі мобільні банківські додатки були лише урізаними варіантами десктопних інтернет-банків. mono ж зі старту зробив повноцінний банкінг з усім необхідним набором функцій. У ньому відразу можна було оплачувати комуналку, податки, поповнювати рахунки, переказувати гроші, поповнювати мобільний і багато чого ще. Причому робити все це на невеликому екрані смартфона виявилося набагато зручніше, ніж на комп'ютері.

|

Поступово мобільний додаток monobank обростав новими функціями. Розробники намагалися зробити так, щоб він був практичним і зручним, при цьому їм вдавалося реалізувати його нестандартно. Тому кожна нова функція викликала у клієнтів якщо не захват, то вже точно непідробний інтерес.

Першою такою новинкою стала технологія Shake to Pay. Активувалася вона незвичайним способом. Якщо потрясти смартфон з відкритим додатком, то запуститься пошук розташованих поруч пристроїв. Якщо хтось поблизу зробить те саме, то додатки знайдуть один одного і активують функцію Р2Р-переказу між двома картками. Це зручно, коли потрібно переказати гроші на картку людині, якої немає в списку контактів. Пізніше технологія Shake to Pay була реалізована в ресторанах. Клієнт просто трясе телефоном і вводить номер столика в додатку monobank – і відразу отримує рахунок.
Прямо в додатку до нього можна додати чайові і оплатити. Чекати офіціанта не потрібно. Зараз цей сервіс називається expirenza by mono і відходить від трясіння в бік QR-кодів.

На окрему увагу заслуговує пакет налаштувань безпеки. Кожна з них – особиста трагедія для будь-якого карткового шахрая. Наприклад, в додатку можна зробити так, щоб блокувалися платежі, що здійснюються не в країні перебування смартфона клієнта mono. Якщо хтось зробив клон картки клієнта і намагається витратити його гроші десь за кордоном, то на нього чекає розчарування. Можна налаштувати динамічний код безпеки CVC2, який буде змінюватися раз на годину. Цей код – головна вразливість банківської картки. І навіть якщо шахраї ним якимось чином заволодіють, то їм все одно нічого не світить.

Зручність додатку і різноманітність сервісів призвели до того, що люди стали масово оформляти картки monobank. Сьогодні у нього 4,5 мільйона клієнтів, і кожного місяця ця цифра збільшується в середньому на 200 000. А конкуренти, які спочатку дивилися на monobank зверхньо, швидко опинилися в ролі тих, хто наздоганяє, і були змушені терміново доопрацьовувати свої аналогічні сервіси.

|

До появи mono кешбек своїм клієнтам платили лише кілька банків. Зазвичай квазігрошима-бонусами, які можна заробляти і витрачати тільки в конкретних магазинах. А таких, як правило, було небагато. Заробляти кешбек живими грошима можна було лише з парою карток. Але! Тільки в тих категоріях покупок, які позначив сам банк. І максимальний ліміт винагороди за ними не перевищував 5% від суми покупки.

Mono першим впровадив кешбек-програму, де підвищені категорії кешбеку клієнт обирає сам. Причому він може їх міняти щомісяця залежно від нагальних потреб і майбутніх витрат. Банк дає на вибір 6 категорій, з яких можна обрати 2. У деяких з них розмір винагороди може доходити до 20%. І платиться він не квазівалютою, а живими грошима, які потім можна витрачати де завгодно.

Як на це відреагували клієнти, можуть розповісти цифри.
На сьогоднішній день monobank виплатив їм 2,7 мільярда гривень кешбеку. Вони заробили його, зробивши 2,2 мільярда покупок на суму понад 1 трильйон гривень. Вражаючий результат як для проекту, який з'явився лише 4 роки тому.

У підсумку, сьогодні картки з кешбеком в обраних категоріях — must have «фіча» для кожного клієнтоорієнтованого банку.

|

Що ще приваблює клієнтів monobank, так це те, що розробники змогли зробити його ненудним. Спочатку вони придумали розділ з винагородами, на якому багато клієнтів просто шаленіли. Суть в тому, що за виконання певних завдань — наприклад, оформивши 5 розстрочок або купивши 5 залізничних квитків — клієнт отримував винагороду у вигляді ачівки (анімованого кота). У гонитві за цими ачівками люди здійснювали немислимі вчинки. Дехто виставляв у соцмережах оголошення з пропозицією оплатити комусь зі знижкою купівлю авіаквитка або одягу в магазині тільки заради того, щоб отримати чергову винагороду. Були й такі, хто їхав за кордон і витрачав там гроші тільки тому, що за це давали одну з винагород.

Потім розробники додали в банківський мобільний додаток ігри. Перша називається Space Invader. Її сховали за оновленням балансу: якщо потягнути екран з випискою вниз, звідти вилітає ракета.
Потрібно встигнути на неї натиснути, поки вона не вилетить за межі екрану. Тоді починається гра. Суть її в тому, щоб ловити і рятувати котів, проводити ракету повз астероїди і коронавірус. За перші три доби в неї зіграло понад 100 000 клієнтів. Друга гра – «Кіт-сосиска». У ній кота перетворили на змійку, яка їсть українські банки і розбивається об НБУ. Запускається вона при довгому натисканні на меню «Банка» в додатку.

monobank не просто забезпечив клієнтам якісний сервіс, він зміг прив'язати їх емоційно – це те, що поки що не вдалося жодному іншому банку. А нещодавно засновники банку оголосили про запуск власного пива – monobeer.

|

Влітку 2020 року monobank почав відкривати рахунки фізичним особам – підприємцям (ФОП). Він і цього разу зміг виділитися на тлі конкурентів, запропонувавши бізнесменам відразу кілька переваг:

1. Безкоштовне відкриття та обслуговування рахунку. Тоді як в інших банках це коштувало 50-100 гривень на місяць.

2. Безкоштовне зняття готівки. Клієнт-ФОП міг безкоштовно переказувати гроші зі свого рахунку на чорну або білу картку фізособи, а потім без комісій знімати до 50 000 гривень на місяць в будь-якому банкоматі. У конкурентів це коштувало 0,5-1% від суми.

3. Він першим зробив єдиний додаток для приватних клієнтів і підприємців. Клієнтам не потрібні додаткові додатки, логіни/паролі в нові особисті кабінети або нові банківські картки.
4. Окремий логін для запрошеного бухгалтера – чергове ноу-хау від monobank. Розробники передбачили вебкабінет для запрошеного бухгалтера, який може вести рахунок підприємця: створювати виписки, отримувати платіжки на сплату податків, оплачувати їх (якщо клієнт захоче дати такий доступ).

5. Цілодобовий валютообмін без курсових втрат. Цю перевагу оцінили ФОП, які отримують прибуток у валюті. Згідно із законом, перш ніж витратити її (зняти в касі або покласти на депозит), вони зобов'язані її спочатку продати, а потім знову купити. Через різницю курсів купівлі та продажу люди втрачали на такій операції частину заробленого. monobank першим став проводити такий обмін для ФОП: а) без курсових втрат; б) цілодобово, без прив'язки до банківського опердня.

Сьогодні ФОП-рахунки в monobank відкрили понад 100 000 підприємців.
Одним клієнтам в monobank більше подобається відсутність відділень і черг у них, іншим – вигідні тарифи, третім – зручний додаток. А хтось у захваті від того, що зміг отримати нову винагороду. Але байдужим він не залишає нікого. Все перераховане породжує з клієнтом не тільки діловий, а й емоційний зв'язок. Тому mono – один з тих банків, які рекомендують друзям. Це готові підтвердити більш ніж 1,6 мільйона його клієнтів, які оформили картки на запрошення своїх знайомих.
Партнерський проєкт
монобанк и Finance.ua
Проєкт опублікований за фінансової підтримки компанії-партнера, але з урахуванням редакційної політики сайту Finance.ua