Як це працює на практиці?
Перевірити FacePay24 ми вирішили в невеликій столичній кав'ярні «Горький» на вулиці Бульварно-Кудрявській. Це один із закладів однойменної мережі. Її співзасновник і керуючий Андрій Зубчевський розповів нам, чому вирішив підключити нову технологію від Приватбанку і як на неї реагують покупці.
Мережа «Горький» складається з 46 кав'ярень, більшість з яких – стаціонарні приміщення площею від 10 до 100 кв.м. Цього року Зубчевський з партнерами планує відкрити ще стільки ж закладів. «У перспективі все плануємо обладнати терміналами з FacePay24», – каже підприємець.
Про FacePay24 він дізнався в листопаді минулого року, коли зайшов в магазин свого приятеля, який торгує мобільними телефонами. Зубчевський звернув увагу на те, як покупець подивився в незвичайний термінал, натиснув щось на його екрані, після чого забрав новий телефон і пішов. «Я запитав у знайомого «Що це було?». Коли дізнався, що так тепер можна оплачувати покупки, то сказав собі: у мене будуть такі ж термінали, і тільки-но спробуйте мене зупинити», – сміється Андрій.
Перший Android PAX-термінал з'явився в одній з точок «Горький» в грудні 2020-го. Зубчевський подзвонив в банк свого персонального менеджера і залишив заявку на встановлення нового терміналу з можливістю «оплати обличчям». З моменту звернення до його встановлення минуло три робочі дні. Потім приїхав співробітник банку і замінив пристрій.
Зараз заплатити обличчям можна в 15 кав'ярнях «Горький»
За зовнішнім виглядом термінал для FacePay24 – щось середнє між звичайним POS-терміналом і Android-смартфоном. Крім великого сенсорного екрана в очі кидається ще й те, що він білий, тоді як звичайні чорного або сірого кольору. Працює на акумуляторах, заряду яких, за словами Зубчевського, вистачає на повний робочий день. «З ранку до вечора працює, а на ніч ставимо заряджатися. Працює відчутно швидше від звичайних. Хоча за вартістю оренди нічим не відрізняється: ми платимо 400 гривень на місяць як за старі, так і за ці», – каже підприємець.
Незважаючи на те, що технологічно FacePay24 штука дуже складна, вона не вимагає якихось особливих налаштувань, і в Приват24 включається єдиним тумблером в налаштуваннях профілю. Потім робиш 3 фото і готово. Ми активували послугу в кав'ярні прямо перед оплатою. Це зайняло не більше 2 хвилин.
Ну а сам процес оплати настільки простий, що тут навіть розповідати особливо нема про що. Ти 3-5 секунд дивишся на термінал, поки він тебе впізнає, потім вводиш свій PIN і тиснеш «Оплатити».
Єдина незручність, від якої поки нікуди не подітися – при оплаті доводиться знімати з обличчя маску. «Це, звісно, не зовсім зручно. Але попит на послугу зростає, навіть незважаючи на це. Зараз за місяць по всіх точках через FacePay у нас проходить близько 20-30 платежів. Думаю, після пандемії і карантину люди будуть ще більш охоче користуватися цією послугою», – вважає Зубчевський.
За його словами, це неминуче, оскільки вона викликає у покупців жвавий інтерес. І наявність FacePay-терміналу є свого роду рекламою закладу. «Це іміджева штука. Принаймні зараз, поки їх не так багато. Клієнти, коли бачать незвичайний термінал і дізнаються, для чого він потрібен, як правило, реагують дуже жваво. Багато вигукують «Ух ти, у вас навіть таке є!». Іноді наші співробітники консультують покупців, як налаштувати сервіс в Приват24 щоб почати ним користуватися. Банк повинен нам за це доплачувати», – жартує підприємець.